Проект «ВРАХОВУЙ РІЗНИЦЮ»

Апробація курсу  «Кроки до порозуміння» у  Червонопільській  ЗОШ Бердянського району.

Декілька тренінгів було проведено з учнями 10 класу.  На початку тренінгу, учні  вели себе сором’язливо, але в процесі  роботи почали вільно спілкуватись та висловлювати свою думку., були зацікавлені в обговоренні проблемних питань.
Хоч курс та навчальний посібник «Кроки до порозуміння»  розраховані на дітей старшого віку, та два тренінги на тему: «Як спілкуватись ефективно» а також  «Як розуміти іншу людину і навчитись говорити «Ні!»»  було проведено з учнями 6 класу. Учні під час роботи були активними,  із задоволенням працювали в парах, та робили висновки. При чому дотримувалися  правил, які були встановлені на початку тренінгу.
Як висновок, у дітей і середньої і старшої ланки  склалися позитивні враження від роботи. Курс дає змогу навчити дітей висловлювати свою думку,  слухати один одного. Крім того формує дружні відносини в класному колективі.

Впровадження курсу «Кроки до порозуміння» у Запорізькій загальноосвітній школі I-III ступенів №4


Прежде всего, хотелось бы поблагодарить организаторов и наших тренеров за замечательные два дня, которые мы провели вместе,- не просто общаясь с коллегами, а и знакомясь с таким интересным курсом. Огромное спасибо авторам за то, что смогли найти нужные слова , темы в таком необходимом курсе.
 Курс «Кроки до порозуміння» действительно актуален и, думаю, полезен не только старшеклассникам, но и их родителям, всем нам. По рекомендации тренеров провела несколько уроков с учениками 9-х классов для того, чтобы апробировать курс. Я  выбрала именно эту категорию учащихся, так как на следующий учебный год это будут десятиклассники, а значит – мои слушатели курса.
 На уроках, а скорее это были не просто академические уроки, а тренинги, мы рассмотрели несколько тем: « Як спілкуватись ефективно», « Як зрозуміти іншу людину і навчитись говорити «Ні!», «Як поводитись в конфліктній ситуації», «Чому різноманітність - це ресурс» и др.  Если говорить образным языком, мы сделали два кроки до порозуміння.

Хотелось бы отметить, что сначала, ребята очень настороженно отнеслись к информации о новом уроке, пусть это и курс по выбору, но когда узнали, что это будет не совсем обычный урок заинтересовались. Как это, обычно, бывает все незнакомое вызывает опасения, так и было на уроке. Но потом ребята оживились и стали активно высказываться,  работать. Особенно проявилась активность девятиклассников, когда я предложила некоторые тренинговые упражнения, понравилось работать в парах.
Мои ожидания подтвердились- детям это интересно, нужно, а, значит, я готова им помочь освоить курс и поделиться своими знаниями.






ЗВІТапробації курсу «Кроки до порозуміння»КЗ «Омельницька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені академіка М.А.Доллежаля» Оріхівського району Запорізької області 
Вчитель: Петровська Ірина Олександрівна




Курс «Кроки до порозуміння» я апробувала з учнями 9 класу. Учні досить активно відреагували на нього і з задоволенням відвідували заняття. Найбільше захоплення у школярів викликало те, що тут не потрібно освоювати якісь нові знання, а можна просто поспілкуватися (на жаль, нашим дітям не вистачає живого активного позитивного спілкування).

Під час першого ж заняття, виявилося, що тема «Спілкування» не настільки легка, як одразу здалося. Не всі володіють навичками активного слухання, розуміють мову жестів. Друга тема, показала, що говорити «Ні» не так вже й легко, а аргументувати свою відмову ще складніше. А ось тема «Як поводитись в конфліктній ситуації» виявилася легшою для учнів, ніж я думала. Ситуацію з поділом апельсину учні розв’язали одразу. Виявилося, що і нам, дорослим, є чому повчитися у дітей.
Тема різноманітності дозволила мені трошки поімпровізувати, і замість картоплі я використала на занятті морські камінці. «Друзі» з теплого морського узбережжя одразу поліпшили сонний настрій моїх вихованців і  налаштували на активне обговорення теми.
Так як час на апробацію курсу «Кроки до порозуміння» я викроювала на власних уроках зарубіжної літератури, то перед вивченням теми «Стереотипи» я дала завдання додому – намалювати українця, туриста, селянина, шахтаря та конфлікт.  Байдужих не було – всі учні принесли малюнок. Тож розмова про стереотипи вийшла яскравою і цікавою.
З теми про інформованість вдалося (за браком часу) розглянути лише фрагмент – пам’ятку про те, як перевірити достовірність інформації. Та вже на наступному уроці діти ділилися своїми спостереженнями про достовірність газетних статей та телепередач, які вони прочитали чи подивилися. Саме на цих спостереженнях я змогла донести до дітей тему маніпуляції.
Тему дискусії та аргументації розглянули спонтанно – у класі виник спір стосовно виконання на випускному пісні «Дитинство». Декілька учнів вважали, що пісня застаріла, інші ж навпаки намагалися довести, що пісня і сьогодні є актуальною. Підбір потрібних аргументів викликав деякі труднощі, але тільки спочатку. В результаті дискусії було вирішено виконати пісню під гітару, що надасть їй нового забарвлення.
Великий інтерес викликала тема дискусії в Інтернеті. Адже сучасні діти – активні користувачі соціальних мереж та чатів. І ось саме на цьому занятті учні відчули себе найбільш впевнено, бо тут вже вони мене вчили і термінам і поняттям, що вирують у кібер-просторі. Після цього заняття я повною мірою усвідомила слова тренера Олени Здор про те, що курс «Кроки до порозуміння» допомагає вчителю подивитися на учнів як на рівних партнерів, говорити однією мовою.
На разі залишилося ще одне заняття, яке б мені хотілося провести. Це – «Дебати».
Я щиро вдячна усім – організаторам, координатору, тренерам даного проекту, що мала змогу долучитися до нього і тепер володію сама та можу навчити своїх учнів тим необхідним інструментам та навичкам спілкування, які стануть фундаментом успішності моїх вихованців, та навчать їх формувати власну точку зору і толерантно та аргументовано доводити її до інших.
P.S. Заняття так захоплювали, що ми забували про фотоапарат, тому фотозвіт вийшов невеликий. 

Узагальнена інформація
з викладання нового предмету
«Кроки до порозуміння» Запорізька гімназія №93

Перш за все, хочу висловити свою подяку авторам курсу, організаторам та тренерам. Я дуже була рада, що прийняла участь у навчальному тренінгу і ще довго згадувала, як все проходило. Курс дуже актуальний, особливо у сьогоденні.  Навичкам критичного мислення треба навчатись не тільки дітям, але й дорослим, бо вони часто забувають, як поводитись у тих чи інших ситуаціях,  демократично і толерантно спілкуватися.     

Як і було рекомендовано, провела декілька уроків з учнями старших класів для апробації цього курсу на базі нашої гімназії. Теми, які було розглянуто на уроках: «Як спілкуватись ефективно»,  «Як зрозуміти іншу людину і навчатись говорити  - Ні!», «Як поводитись в конфліктній ситуації», «Чому різноманітність – це ресурс», «Як стереотипи впливають на наше життя».    
З початку  учні слухали дуже уважно, але були замкнуті, зовсім не йшли на контакт, зворотнього зв’язку не було. Я навіть не впізнавала учнів,   яких знаю вже не перший навчальний рік.  Мені хотілось розговорити дітей, а не примушувати їх до спілкування. Дуже хотілось створити таку атмосферу, яка була  на навчальному тренінгу. Активність почалась тоді, коли перейшли к деяким тренінговим вправам, а саме вправа з апельсином. Тоді діти  почали усміхатися, відкриватись і активно працювати. Діти розуміли всі завдання які перед ними поставали, спрацював метод «Мікрофон». Також була активність при роботі в парах та малих групах.
Зрештою мої сподівання  здійснилися, контакт з дітьми було встановлено. Дуже найприємніші враження, все добре вийшло. Діти чекають нових занять. 





«Кроки до порозуміння»Семенівська ЗШ І-ІІІ ступенів

        
У квітні місяці 2016 року, на базі Семенівської ЗШ було проведено 4 заняття з учнями 10 класу, по одному з кожного розділу, відповідно до програми «Кроки до порозуміння».

ІНФОРМАЦІЯ
про впровадження проекту «Враховуй різницю» на базі ВодянCької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 імені Ф.О.Окатенка

        
В  рамках впровадження проекту «Враховуй різницю» на базі Водянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 імені Ф.О.Окатенка було проведено 10 занять з курсу «Кроки до порозуміння».
         До участі   були залучені учні 10 класу. Під час занять  розглянуті такі теми: крок перший «Спілкуйся!», крок другий «Враховуй різноманітність»,частину занять з четвертого кроку «Обговорюй».
         Під час роботи діти  виявили зацікавленість. Були активними. Найбільший інтерес   викликали теми: «Як поводитися в конфліктній ситуації» , «Як стереотипи впливають на наше  життя».
Під час обговорення прав, учні висловлювали думку, що курс дає можливість по  іншому подивитись  на себе, свої вчинки та своїх друзів. «Зробити висновки щодо плюсів та мінусів своєї поведінки», «… змінити на краще власні стосунки…».  Курс  дає можливість по новому оцінити реальність. На їх    думку, цей курс є цікавим та корисним,  спонукає до перегляду власних орієнтирів життя.





Куйбишевській ЗОШ І-ІІІ ст.  заняття з курсу «Кроки до порозуміння»


Звіт ВЧИТЕЛЯ ІСТОРІЇ ТА ПРАВОЗНАВСТВА сТАРОПЕТРІВСЬКОЇ зош і-іі СТУПЕНІВ БЕРДЯНСЬКОГО РАЙОНУ сОПОТНІЦЬКОЇ г. ю.про впровадження курсу "КРОКИ ДО ПОРОЗУМІННЯ"


ДНЗ "Пологівський професійний ліцей" "Кроки до порозуміння"






"Кроки до порозуміння"у Вознесенській ЗШ І-ІІІ ступенів Мелітопольського району

Протягом березня-квітня 2016 року у Вознесенській ЗШ I-III ступенів Мелітополького району на базі  10-11 класів практичним психологом Ткачук Аллою Олександрівною проходила апробація навчального посібника курсу за вибором "Кроки до порозуміння".
Запропонований курс за вибором (17 годин) для учнів 10-11 класів "Кроки до порозуміння", який має на меті створення умов для формування в учнів ціннісних орієнтацій, умінь, навичок і моделей поведінки, орієнтованих на подолання наслідків соціального конфлікту і роз’єднаності українського суспільства, готовності громадян співпрацювати на користь держави Україна.
Дуже важливо, що даний курс не оцінюється і кожен з учнів має можливість вільно висловлюватися, обговорювати проблеми, ситуації, приймати участь у різних інтерактивних вправах, таких як: "Мікрофон", "Акваріум", "Займи позицію", робота в парах та малих групах,  метод "ПРЕС", участь у дискусіях і дебатах.

Наприкінці квітня, учням було запропоновано висловити свої враження від участі у курсі "Кроки до порозуміння". Наведу деякі відповіді:
·        "набула нового досвіду для власного життя";
·        "курс викликає в мене бажання вчитися і знаходити різні шляхи вирішення проблем та подолання складних ситуацій";
·        "я зрозумів, що потрібно вчитися аргументовано висловлювати власну точку зору";
·        "я переглянула свої погляди на деякі речі, змінила власне ставлення до деяких людей";
·        "у мене зявився досвід толерантних взаємин та співпраці з однолітками, батьками, вчителями";
·        "я оцінив власну поведінку та поведінку інших з позиції вимог міжкультурного спілкування, поваги до різноманітності у думках і поглядах";
·        "я  опанувала навички, що сприяють згуртованості колективу з огляду на існування різних точок зору";
·        "заняття сприяли ефективному спілкуванню в колективі, а також у повсякденному житті";
·        "я зрозуміла, що важко сприймати точку зору іншої людини, якщо вона відрізняється від моєї, але це потрібно намагатися робити";
·        "мені важко критикувати людину, щоб її ​​не образити";
·        "я отримала досвід аргументованого висловлювання, який знадобиться мені в подальшому житті";
·        "я зрозумів як можна  захищатися від маніпуляцій інших людей";
·        "при проведенні занять ми обговорювали різні теми і ситуації зі своїми однолітками у класі, ділились власними думками і це зблизило нас ще більше";
·        "під час занять ми навчилися формулювати і захищати власну позицію в обговореннях та дискусіях, бути вправними у спілкуванні".
Аналізуючи відповіді учнів можна з упевненістю сказати, що такі заняття необхідні для розвитку особистості і знадобляться дітям у майбутньому.
Проблема браку спілкування і порозуміння є всюди: учням не вистачає можливості висловлюватися й того, щоб їх слухали і чули, розмови "на рівних". На мою думку курс значущий, практичний і потрібен для школярів. Я вважаю, що деякі знання з курсу стануть цінними для дітей як у навчанні, так і в будь-яких життєвих ситуаціях.
При проведенні дебатів у мене виникли деякі труднощі: для учнів така форма роботи була малознайомою.  

Загалом апробація пройшла вдало, в планах є впровадження даного курсу в школі. 





Фотозвіт про прооведення занять з курсу "Кроки до порозуміння" Успенівської ЗОШ Гуляйпільського району










 КЗ «Преславська БЗОШ І-ІІІ ступенів» відбулися пробні заняття з курсу, який буде введено до варіативної складової у 2016/2017 навчальному році.

Заняття відбулося з учнями 10 класу з тем : «Як спілкуватися ефективно», «Як зрозуміти іншу людину і навчитися говорити «Ні»». Учням було запропоновано  використати прийоми активного слухання при виконання вправи «У вільний час я люблю …».
В ході виконання вправ діти оволодівали навичками активного слухання та партнерської взаємодії. Найбільш активними виявились учні, які мають схильність до конфліктної поведінки. Вони вчились вирішувати певні ситуації та аналізувати їх стосовно себе.
В ході рефлексії було з’ясовано необхідність проведення даних занять, які учні визнали цікавими та корисними.



Відгук про апробацію навчального посібника курсу
«Кроки до порозуміння»
в Бердянській гімназії №1 «Надія»

Не дивлячись на те,що цей курс розрахований на учнів 10-11 класів, я спробувала апробувати матеріал підручника на майбутніх учнях 10 класу, тобто на дев’ятикласниках. Однак жодних особливих труднощів при спілкуванні, обговоренні, аргументації або з будь-якої іншої із запропонованих форм діяльності підчас роботи не виявилося. Навпаки, учні із задоволенням об’єднувалися у групи та обговорювали складні ситуації. Особливо діти були зацікавлені розв’язанням ситуацій, які потребували використання досвіду власного життя, без кінця наводячи приклади, іноді дуже веселі, а часом і сумні. Важливо те, на мою думку, що між мною, як викладачем–тренером та гімназистами не відчувалося бар’єру спілкування або будь-яких негативних емоцій. Тому найбільш зацікавили учнів такі рубрики як «Буває і таке», «Обговори з однокласником». В нагоді були і теоретичні, і практичні поради, які діти читали з увагою. Зрозуміло, що деякі дефініції були незрозумілі, тому рубрики «Що про це кажуть експерти?» та «Зверни увагу» себе дуже справджують. Я вирішила проекспериментувати обговорення за змістом  КРОКУ ЧЕТВЕРТОГО. ОБГОВОРЮЙ. Справа в тому, що я є керівником гімназійного клубу «Дебати» і більшість дев’ятикласників із задоволенням відвідують наші заняття. Тому, коли я запропонувала попрацювати з підручником з метою поглибити знання про аргументацію, правила дискусії, пошук аргументів та правила складання «кейсу» аргументації, діти з великим бажанням приступили до роботи. Багато з того, що подано у матеріалах підручника з ведення дебатів,  ми вже з ними вивчали, але вони не нудьгували. Черговий раз роблю висновок, що наші діти завжди відкриті до усього нового та із жадібністю сприймають будь-яку нову інформацію. Більш за те – їм і цього недостатньо – вони потребують ще і ще! Окрім цього запропоновані теми дуже зацікавили моїх вихованців, можливо тому, що вони дуже актуальні та корисні. На той момент у гімназії відбувався тиждень проти насилля в учнівському середовищі, адже ми подебатували і на цю тему також. Було проведено декілька уроків протягом тижня і враховуючи, що цей курс планується як факультативний та буде проводитися раз на тиждень, я впевнена, що бажання зустрічатися та разом КРОКУВАТИ ДО ПОРОЗУМІННЯ не вичерпається ніколи! Адже чекаємо на підручники, щоб розпочати наші заняття в наступному навчальному році. 







Звіт Мелітопольського НВК №16 з впровадження програми "Кроки до порозуміння"

Кам'янсько-Дніпровська ЗОШ І-ІІІ ступенів №3, взяла участь в освітньому проекті для шкільної молоді “Враховуй різницю”.

Провели в 10-11 класах заняття за курсом “Кроки до порозуміння”. На першому уроці учні ознайомилися з метою та завданнями проекту, отримали перші знання та навички ефективного спілкування, під час яких діти були вправними до порозуміння, до висловлювання власної думки. Проводилися тренінги, дискусії, заняття в ігровій формі. В підготовці до роботи дуже допоміг методичний посібник О. Попитук, І. Сущенко, І. Баранова “Кроки до порозуміння”. Сподіваємось, що цей курс допоможе учням навчитися  домовлятися, слухати, ставити запитання, аргументувати, поводитись толерантно, або просто вести бесіду.
ФОТО:

Отчёт  по результатам проведения занятий  курса «Крок до порозуміння» с 10 классом.


ЗВІТ Мелітопольської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4Мелітопольської міської ради Запорізької областіпро проведену роботу
за навчальною програмою з курсу за вибором для учнів старших класів
«КРОКИ ДО ПОРОЗУМІННЯ»,який реалізовується в рамках освітнього проекту для шкільної молоді «Враховуй різницю»


Реалізація пропонованого курсу в Мелітопольській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 4 Мелітопольської міської ради Запорізької області відбувалася в рамках годин психолога на класних годинах у
10-А класі. 


Інформація про проведення уроків – тренінгів з учнями Карло – Марксівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Бердянського району, Запорізької області.


На протязі квітня 2016 року в Карло – Марксівській  ЗОШ І-ІІІ ступенів були проведені уроки – тренінги в 11 класі на тему: «Як поводитись у конфліктній ситуації» та «Як розпізнати маніпуляцію та захиститись від неї».






Кроки до порозуміння в Пологівській гімназії «Основа»


З першого квітня 2016 року у Пологівській гімназії «Основа» розпочались заняття з курсу «Кроки до порозуміння» в 11 класі. Соціальний педагог  закладу Хвостік Т. А. разом з дітьми встигли розглянути такі теми: «Як спілкуватися ефективно» (01.04.2016) та «Як зрозуміти іншу людину та навчитися говорити «НІ»» (11.04.2016).  Найбільше учні вподобали вправу «Обговори з однокласниками». 







20 квітня 2016 в комунальному закладі «Гуляйпільська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1» Гуляйпільської районної ради було проведено пробне перше заняття згідно програми курсу за вибором «Кроки до порозуміння» на тему «Як поводитись в конфліктній ситуації»













«Кроки до порозуміння» в ПТУ №56 м. Мелітополь
«Як зрозуміти іншу людину, та навчитись говорити «Ні!»






Інформація про викладання предмету «Кроки до порозуміння», який реалізовується  в рамках освітнього проекту для шкільної молоді «Враховуй різницю» Мелітопольська гімназія № 10


Інформація про проведення занять для

 старшокласників "Кроки до порозуміння" Запорізька 

ЗОШ №33 

У березні-квітні 2016 р., вчителем Качуровською Н.І. (викладач предмету «Основи здоров’я”), були проведені заняття для учнів 10 класу з курсу за вибором «Кроки до порозуміння». Тренінгові заняття відбувалися за рахунок класних годин.



Фотозвіт від учнів Енергодарської загальноосвітньої школи № 7
та учителя -апробатора Тоцької Людмили Анатоліївни курсу "Кроки до порозуміння" із Запорізької області м. Енергодара
      Вже  провела з учнями 11 класу сім   уроків курсу "Кроки до порозуміння" проекту "Враховуй різницю". Перед першим  уроком були сумніви, побоювання :  як діти сприймуть пропоновану  інформацію, чи сподобаються форми роботи,  яка реакція буде батьків.  Та вже після першого уроку було зрозуміло, що даний курс до вподоби дітям, їм цікаво вирішувати проблемні питання, невимушено спілкуватися з однолітками, обговорювати питання з батьками, а потім ділитися враженнями. Діти із захопленням обговорювали проведенні заняття, та цікавилися коли буде наступне. Виявилося, що ці заняття необхідні дітям, це підтверджують і батьки, вони дякують авторам цього курсу, бо він не тільки дає теми для обговорення , а й вчить спілкуватися. 

Впровадження курсу за вибором "Кроки до порозуміння".

Тренінгові заняття: "Як поводитись в конфліктній ситуації",
"Чому  різноманітність -це ресурс"
м. Токмак, ЗОШ №5










27.02.2016 р.

Завершено навчання педагогічних працівників
з методики викладання нового предмету для старшокласників (курсу за вибором) «Кроки до порозуміння» в рамках проекту «Враховуй різницю (Долаємо прірву: інструменти об’єднання роз’єднаних громад)»


25-26 лютого-2016 р. проведені останні навчання педагогічних працівників 30 навчальних закладів Бердянського, Пологівського, Токмацького, Чернігівського, Гуляйпільського, Куйбишевського районів Запорізької області з методики викладання нового предмету для старшокласників (курсу за вибором) «Кроки до порозуміння».
         Найбільш цікавими видалися для учасників  тренінгу теми:
Тема 2. Як зрозуміти іншу людину і навчитись говорити «Ні!»
Тема 4. Чому різноманітність – це ресурс
Тема 5. Як стереотипи впливають на наше життя
Тема 6.  Як поєднати роз’єднані громади
Тема 8. Як відрізнити факти від думок
Тема 11. Що таке дискусія та як взяти в ній участь
            Особливої уваги учасники приділили дебатам.
            Більшість учасників зауважили, що висловлюючи кожен з аргументів на її підтримку за методом «ПРЕС» вони починають все більше говорити від свого імені та висловлювати власну думку.
         За результатами підсумкового анкетування учасники:
- вважають семінар тренінг дуже корисним:
- вважають зміст актуальним, цікавим та нестандартним;
- відзначають що панувала атмосфера доброзичливості та свободи думки;
- визначили для себе головні результати тренінгу (нові знання, новий погляд на форми поведінки у конфліктній ситуації, отримали сучасний інструментарій, зрозуміли як вести дискусію),
Учасники тренінгу також відзначили високий професійний рівень тренерів – Бондарук І.П. (м. Біла Церква, Киівська обласна академія неперервної освіти) та Богомолова Н,М. (РІАЦ «Освіта та громадянське суспільство КЗ «ЗОІППО» ЗОР).
Учасники задоволені Ви своєю роботою на тренінгу, всі вважають зрозумілою методику  та структуру курсу та структуру уроків.
Тренінг проходив на базі Бердянської загальноосвітньої школи І-Ш ст. №5  Бердянської міської ради. Керівництво та колектив школи сприяли проведенню заходу на високому організаційному рівні та створили позитивну атмосферу для продуктивної  роботи всіх учасників.
ГРИФ


Обговорення проекту в пресі та на інформаційних сайтах:
У 10 областях України запровадять шкільний курс з протидії пропагандіhttp://www.telekritika.ua/media-osvita/2016-02-24/113314
Освітяни презентували проект громадянської освіти "Враховуй різницю": http://press.unian.ua/pressnews/1273503-osvityani-prezentuvali-proekt-gromadyanskoji-osviti-vrahovuy-riznitsyu.html
Прес-конференція з презентації проекту "Враховуй Різницю": https://www.youtube.com/watch?v=xu1U0x9AXEg

У деяких школах з’явиться предмет «Кроки до порозуміння» з блоком про медіа: http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/kids/z_veresnya_v_deyakikh_shkolakh_zyavitsya_predmet_kroki_do_porozuminnya_z_blokom_pro_media/

13.02.2016 р.
Навчання педагогічних працівників
з методики викладання нового предмету для старшокласників (курсу за вибором) «Кроки до порозуміння» продовжується

         11-12 лютого 2016 р. проведені навчання педагогічних працівників 22 навчальних закладів м. Мелітополя, Мелітопольського, Веселівського, Приазовського та Якимівського районів Запорізької області з методики викладання нового предмету для старшокласників (курсу за вибором) «Кроки до порозуміння».
Інноваційний освітній проект створений з метою навчити дітей орієнтуватися в інформаційному просторі, формувати та висловлювати свою власну думку та поважати думку інших.
         Перший та другий день навчання були насичені різноманітними вправами, які включені до посібника. За підсумками навчання педагоги висловилися, що вони отримали велику кількість нової інформації, ознайомилися з новими методами та формами роботи з учнями та вважають такий курс своєчасним, актуальним, інноваційним у формуванні громадянськості та патріотизму учнівської молоді. Учасники тренінгу також відзначили високий професійний рівень тренерів - Присяжнюк С. (м. Житомир, Кушнікової С. (м. Маріуполь) та організаторів навчання (Богомолова Н, РІАЦ «Освіта та громадянське суспільство КЗ «ЗОІППО» ЗОР).
 Тренінг проходив на базі Державного навчального закладу «Мелітопольський професійний аграрний ліцей». Керівництво та колектив ліцею сприяли проведення заходу на високому організаційному рівні та створили позитивну атмосферу для продуктивної  роботи всіх учасників заходу.













06.02.2016 р.

Запорізькі педагоги долучилисядо нового освітнього проекту «ВРАХОВУЙ РІЗНИЦЮ»


З вересня 2015 року організацією «Вчителі за демократію та партнерство» розпочато новий освітній проект для шкільної молоді - «ВРАХОВУЙ РІЗНИЦЮ». Науковий керівник проекту О.І. Пометун, член-кореспондент НАПН України, доктор пед. наук, проф.
У рамках проекту створено новий предмет для старшокласників - курс за вибором «Кроки до порозуміння», який схвалений для використання у загальноосвітніх навчальних закладах Науково-методичною радою з питань освіти Міністерства освіти і науки України (протокол №1 від 20.01.2016 р.).
Навчальні матеріали курсу містять заняття, що дадуть учням та вчителям сучасні інструменти комунікації; допоможуть формулювати і захищати власну позицію в обговореннях та дискусіях, бути вправними у спілкуванні у громадах, поважати різницю у думках та поглядах, а також опанувати навички, що сприяють згуртованості родини і громади з огляду на існування різних точок зору. Використовувати курс можливо не лише як курс за вибором, а й в якості матеріалів для проведення класних годин під час виховної роботи.
Згідно наказу Департаменту освіти і науки Запорізької облдержадміністрації від 18.01.2016 р. №0031 в Запорізькій області з 28 січня по 26 лютого 2016 року проводяться навчання педагогічних працівників навчальних закладів методики викладання нового предмету для старшокласників згідно графіку:
28-29 січня у м. Дніпрорудне (Дніпрорудненська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів «Талант»);
4-5 лютого у м.Запоріжжя (Запорізька гімназія № 93 Запорізької міської ради);
11-12 лютого у м. Мелітополь (Державний навчальний заклад Мелітопольський професійний аграрний ліцей»);
25-26 лютого у м. Бердянськ (Бердянська загальноосвітня школа І-Ш ст. № 5 Бердянської міської ради).
Організаційно-методичний супровід проведення навчання педагогічних працівників методики викладання нового предмету забезпечує КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР (регіональний координатор у Запорізькій області співробітник Регіонального інформаційно-аналітичного центру «Освіта та громадянське суспільство» Богомолова Н. М.).
28-29 січня навчання на дводенному тренінгу пройшли педагогічні працівники Запорізького. Василівського, Великобілозерського, Кам’янсько-Дніпровського районів та м. Енергодар; а 4-5 лютого –педагоги м. Запоріжжя, Новомиколаївського та Оріхівського районів.
Педагоги, які пройшли навчання (56 осіб), вважають цей курс актуальним тому, що саме діти та молодь найбільш чутливі до прийняття та осмислення умов сьогодення; він сприяє порозумінню різних верств населення у громаді та інтегрує в життя нові методи та способи спілкування з людьми, поводження з інформацією. Зміст та завдання посібника спрямовані на формування в учнів здатності використовувати здобуті знання у життєвих ситуаціях для вирішення різноманітних проблем, а надані рекомендації щодо використання інтерактивних вправ сприяють формуванню в учнів вмінь та навичок ефективного спілкування.
Педагоги висловили подяку організаторам та тренерам (Бондарук І.П, Здор О.В.) за високий рівень підготовки та проведення занять. 










18.12.2015 Р.
«КРОКИ ДО ПОРОЗУМІННЯ»

«ДОРОГИЙ ДРУЖЕ, МАБУТЬ ТИ ЧАСТО ЗУСТРІЧАЄШСЯ З ТИМ, ЩО ОТОЧУЮЧІ ТЕБЕ ЛЮДИ ДУЖЕ РІЗНІ ЗА ПОГЛЯДАМИ, УПОДОБАННЯМИ, ІНТЕРЕСАМИ, ВІРОЮ, СТАВЛЕННЯМ ДО ПОДІЙ. ІНОДІ  ВІДМІННОСТІ У ПОГЛЯДАХ І ПОЗИЦІЯХ СТАЮТЬ ПРИЧИНОЮ РОЗ’ЄДНАННЯ ЛЮДЕЙ, РОДИН І ЦІЛИХ ГРОМАД. ОСОБЛИВО ЗАРАЗ – В  УМОВАХ ВІЙСЬКОВО-ПОЛІТИЧНОГО КОНФЛІКТУ, ВКРАЙ СКЛАДНОЇ ЕКОНОМІЧНОЇ СИТУАЦІЇ Й ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВІЙНИ.
ОДНАК ВСІХ НАС ОБ’ЄДНУЄ ТЕ, ЩО МИ ЖИВЕМО РАЗОМ: В ОДНІЙ ГРОМАДІ, В ОДНІЙ КРАЇНІ. ЩОБ РОЗВИВАТИ НАШУ ДЕРЖАВУ, НАМ ПОТРІБНО НАВЧИТИСЬ ЖИТИ І ДОЛАТИ ТРУДНОСТІ РАЗОМ, ШУКАТИ ШЛЯХІВ ПОРОЗУМІННЯ І СПІВПРАЦІ. ДЛЯ ЦЬОГО   НЕОБХІДНІ НАВИЧКИ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ, ЕФЕКТИВНОЇ, ДЕМОКРАТИЧНОЇ І ТОЛЕРАНТНОЇ КОМУНІКАЦІЇ, ГОТОВНОСТІ ДО ЦИВІЛІЗОВАНОЇ ДИСКУСІЇ І СПІЛЬНОГО ПОШУКУ РІШЕНЬ.
НАБУТИ ТАКИХ НАВИЧОК МОЖУТЬ ДОПОМОГТИ УРОКИ З КУРСУ «КРОКИ ДО ПОРОЗУМІННЯ», ЩО НАВЧАЮТЬ БУТИ ВПРАВНИМИ У СПІЛКУВАННІ, ПОВАЖАТИ РІЗНИЦЮ У ДУМКАХ ТА ПОГЛЯДАХ, ВИЯВЛЯТИ ІНФОРМАЦІЙНІ ТА КОМУНІКАТИВНІ МАНІПУЛЯЦІЇ; ФОРМУЛЮВАТИ І ЗАХИЩАТИ ВЛАСНУ ПОЗИЦІЮ В ОБГОВОРЕННЯХ ТА ДИСКУСІЯХ, А ТАКОЖ СПРИЯЮТЬ ЗГУРТОВАНОСТІ РОДИНИ І ГРОМАДИ З ОГЛЯДУ НА ІСНУВАННЯ РІЗНИХ ТОЧОК ЗОРУ». ТАК АВТОРИ КУРСУ ЗВЕРТАЮТЬСЯ ДО УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ У ПОСІБНИКУ ДО ПОЧАТКУ КУРСУ.
З 20 ВЕРЕСНЯ 2015 РОКУ ОРГАНІЗАЦІЄЮ «ВЧИТЕЛІ ЗА ДЕМОКРАТІЮ ТА ПАРТНЕРСТВО» РОЗПОЧАТО НОВИЙ ОСВІТНІЙ ПРОЕКТ ДЛЯ ШКІЛЬНОЇ МОЛОДІ - «ВРАХОВУЙ РІЗНИЦЮ» («ДОЛАЄМО ПРІРВУ: ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ ОБ’ЄДНАННЯ РОЗДІЛЕНИХ ГРОМАД» В РАМКАХ УКРАЇНСЬКОЇ ІНІЦІАТИВИ З ПІДВИЩЕННЯ ВПЕВНЕНОСТІ. ПРОЕКТ РЕАЛІЗУЄТЬСЯ СПІЛЬНО З ІНСТИТУТОМ ПЕДАГОГІКИ НАПН, ЗА СПРИЯННЯ ДЕПАРТАМЕНТУ ОСВІТИ І НАУКИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ ТА ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНИМ СУПРОВОДЖЕННЯМ РЕГІОНАЛЬНОГО ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНОГО ЦЕНТРУ «ОСВІТА ТА ГРОМАДЯНСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО» ЗАПОРІЗЬКОГО ОБЛАСНОГО ІНСТИТУТУ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ.

«ВРАХОВУЙ РІЗНИЦЮ» - ЦЕ ВІДПОВІДЬ НА ВИКЛИКИ ПЕРЕД НАШИМ СУСПІЛЬСТВОМ СЬОГОДНІ, В УМОВАХ КОНФЛІКТУ ТА ПЕРЕХІДНОГО ЕТАПУ. КЛЮЧОВА ІДЕЯ: РІЗНОМАНІТНІСТЬ —РЕСУРС ДЛЯ РОЗВИТКУ.
ЦЕЙ ПРОЕКТ СПРИЯТИМЕ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ТА ЗАПРОВАДИТЬ СУЧАСНІ ІНСТРУМЕНТИ КОМУНІКАЦІЇ, ЯКІ СПРИЯЮТЬ БІЛЬШІЙ ЗГУРТОВАНОСТІ ГРОМАДИ ШЛЯХОМ НАДАННЯ ВЧИТЕЛЯМ ТА УЧНЯМ НАВЧАЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ, ЩО СТОСУЮТЬСЯ КОНКРЕТНО КОНФЛІКТУ ТА ПЕРЕХІДНОГО ЕТАПУ.
У РАМКАХ ПРОЕКТУ СТВОРЮЄТЬСЯ НОВИЙ ПРЕДМЕТ ДЛЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ — КУРС ЗА ВИБОРОМ «КРОКИ ДО ПОРОЗУМІННЯ». ПРОГРАМА ТА МАТЕРІАЛИ КУРСУ МОЖУТЬ БУТИ ВИКОРИСТАНІ У РІЗНИХ ФОРМАХ - КУРС ЗА ВИБОРОМ, ФАКУЛЬТАТИВНІ ЧИ ГУРТКОВІ ЗАНЯТТЯ, ВИХОВНІ ГОДИНИ.
НАВЧАЛЬНІ МАТЕРІАЛИ МІСТЯТЬ ЗАНЯТТЯ, ЩО ДОПОМОЖУТЬ УЧНЯМ ФОРМУЛЮВАТИ І ЗАХИЩАТИ ВЛАСНУ ПОЗИЦІЮ В ОБГОВОРЕННЯХ ТА ДИСКУСІЯХ; ВИЯВЛЯТИ МАНІПУЛЯЦІЮ; БУТИ ВПРАВНИМИ У СПІЛКУВАННІ У ГРОМАДАХ, ЩО ЗАЗНАЛИ ВПЛИВУ КОНФЛІКТУ; ПОВАЖАТИ РІЗНИЦЮ У ДУМКАХ ТА ПОГЛЯДАХ; А ТАКОЖ ОПАНУВАТИ НАВИЧКИ, ЩО СПРИЯЮТЬ ЗГУРТОВАНОСТІ РОДИНИ І ГРОМАДИ З ОГЛЯДУ НА ІСНУВАННЯ РІЗНИХ ТОЧОК ЗОРУ.
ВІДПОВІДНО ДО ЛИСТА ІНСТИТУТУ ПЕДАГОГІКИ НАПН УКРАЇНИ ВІД 29.10.2015 №154 «ПРО ОСВІТНІЙ ПРОЕКТ ДЛЯ ШКІЛЬНОЇ МОЛОДІ «ВРАХОВУЙ РІЗНИЦЮ» («ДОЛАЄМО ПРІРВУ: ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ ОБ’ЄДНАННЯ ГРОМАД»)» ПРОВЕДЕНО АПРОБАЦІЮ МАТЕРІАЛІВ НАВЧАЛЬНОГО КУРСУ ЗА ВИБОРОМ «КРОКИ ДО ПОРОЗУМІННЯ». НАУКОВИЙ КЕРІВНИК ПРОЕКТУ О.І. ПОМЕТУН, ЧЛЕН-КОРЕСПОНДЕНТ НАПН УКРАЇНИ, ДОКТОР ПЕД. НАУК, ПРОФ.
КООРДИНАЦІЮ ДІЯЛЬНОСТІ ПІЛОТНОГО ПРОЕКТУ ЗДІЙСНЮЄ РЕГІОНАЛЬНИЙ КООРДИНАТОР У ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ БОГОМОЛОВА Н. М. (СПІВРОБІТНИК РЕГІОНАЛЬНОГО ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНОГО ЦЕНТРУ «ОСВІТА ТА ГРОМАДЯНСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО» КЗ «ЗОІППО» ЗОР).
АПРОБАЦІЮ ПРОВОДИЛИ ПЕДАГОГІЧНІ ПРАЦІВНИКИ: ДЕРЖАВНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «МЕЛІТОПОЛЬСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ АГРАРНИЙ ЛІЦЕЙ» (ДЯДЬКОВА Л. Г.); МЕЛІТОПОЛЬСЬКОЇ СПЕЦІАЛІЗОВАНОЇ ШКОЛИ І-ІІІ СТУПЕНІВ №23 МЕЛІТОПОЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ (КІДАЛОВА Н. О.); КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ДНІПРОРУДНЕНСЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ «ТАЛАНТ» ВАСИЛІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ (БОРИСЕНКО О. В.); ЗАПОРІЗЬКОГО НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ №109 ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ (НАМАЗОВА В. Е.); ЗАПОРІЗЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ СТ. №38 ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ (ШАРІПОВА Н. А.).
15 ГРУДНЯ 2015 РОКУ В ІНСТИТУТІ ПЕДАГОГІКИ НАПН УКРАЇНИ ВІДБУЛАСЯ ЗУСТРІЧ АВТОРСЬКОГО КОЛЕКТИВУ З ПЕДАГОГАМИ, ЯКІ ПРОВОДИЛИ АПРОБАЦІЮ У СВОЇХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ, ПІД ЧАС ЯКОЇ ОБГОВОРЮВАЛИСЯ РЕЗУЛЬТАТИ АПРОБАЦІЇ, ПРЕДСТАВЛЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЗВІТНОСТІ, ОБМІН ДУМКАМИ З МЕТОЮ ВДОСКОНАЛЕННЯ НАВЧАЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ.

НА ПІДСТАВІ ПРОВЕДЕНОЇ АПРОБАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИМИ ПРАЦІВНИКАМИ ЗРОБЛЕНІ НАСТУПНІ ВИСНОВКИ:
«ЗАВДАННЯ ЦІКАВІ, СПРИЯЮТЬ РОЗУМІННЮ ТЕМИ, ЗНАХОДЯТЬ ВІДГУК У ДУШІ ДІТЕЙ, ТОМУ ЩО ПРИКЛАДИ СИТУАЦІЙ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ ТІСНО ПОВ'ЯЗАНІ З АКТУАЛЬНИМИ ПРОБЛЕМАМИ УЧНІВ»;
«УЧНІ СПРИЙНЯЛИ МАТЕРІАЛ СЕРЙОЗНО, ЗРОЗУМІВШИ ВЖЕ СУТЬ КУРСУ, ГОТОВІ БУЛИ ВИСЛОВЛЮВАТИ СВОЇ ДУМКИ, А В НИХ З ЦЬОГО ПИТАННЯ ЇХ БУЛО БАГАТО»;
«ВВАЖАЮ ЦЕЙ КУРС АКТУАЛЬНИМ ТОМУ, ЩО САМЕ ДІТИ ТА МОЛОДЬ НАЙБІЛЬШ ВРАЗЛИВІ В СКЛАДНИХ УМОВАХ СЬОГОДЕННЯ, ЯКІ СТОСУЮТЬСЯ КОЖНОЇ РОДИНИ В НАШОМУ РЕГІОНІ. КУРС  ФОРМУЄ НАВИЧКИ ЗМЕНШЕННЯ ВРАЗЛИВОСТІ УЧНІВ ДО МАНІПУЛЯТИВНОЇ ІНФОРМАЦІЇ, РОЗВИВАЄ НАВИЧКИ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ, ВІН ВЧИТЬ ДІТЕЙ ПОЗИТИВНО ВЗАЄМОДІЯТИ, ЗНАХОДИТИ СПІЛЬНЕ, ТЕ ЩО ОБ'ЄДНУЄ В ПОВСЯКДЕННОМУ ЖИТТІ, НАВЧАННІ, СТОСУНКАХ З РІДНИМИ ТА БЛИЗЬКИМИ, З ПОВАГОЮ СПРИЙМАТИ ІНШУ ТОЧКУ ЗОРУ, ІНОДІ НАВІТЬ ПРОТИЛЕЖНУ СВОЄЇ. ЦЕЙ КУРС НЕНАВ’ЯЗЛИВО ПІДШТОВХУЄ УЧНІВ ДО РОЗДУМІВ, З ПРИВОДУ ПОРОЗУМІННЯ РІЗНИХ СТОРІН КОНФЛІКТНОЇ СИТУАЦІЇ ТА ІНТЕГРУЄ В ЖИТТЯ НОВІ МЕТОДИ ТА СПОСОБИ СПІЛКУВАННЯ З ЛЮДЬМИ, ПОВОДЖЕННЯ З ІНФОРМАЦІЄЮ. СПРИЯЄ ПІДВИЩЕННЮ ГРОМАДЯНСЬКОЇ АКТИВНОСТІ УЧНІВ, ЩО ДУЖЕ ВАЖЛИВО ЗАРАЗ, В УМОВАХ ВІЙСЬКОВО-ПОЛІТИЧНОГО КОНФЛІКТУ ТА  ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВІЙНИ»;
«КУРС Є ВІДПОВІДДЮ НА ТУ СИТУАЦІЮ В КРАЇНІ, ЩО СПРИЧИНЕНА І НЕСПРИЙНЯТТЯМ РІЗНОМАНІТНОСТІ В ТОМУ ЧИСЛІ. ЦЕЙ КУРС Є НЕ ТІЛЬКИ РЕАКЦІЄЮ НА ТЕ, ЩО ВЖЕ СТАЛОСЯ, А Й ПРЕВЕНТИВНИМ ЗАСОБОМ, СПРЯМОВАНИМ У МАЙБУТНЄ»;
«КУРС ВІДРІЗНЯЄТЬСЯ ВИНЯТКОВО ПРАКТИЧНОЮ СПРЯМОВАНІСТЮ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ. ПОСІБНИК ОРІЄНТОВАНИЙ НА УЧНІВ СТАРШИХ КЛАСІВ. ЗМІСТ ПОСІБНИКА ТА ВЕСЬ КОМПЛЕКС ЗАВДАНЬ СПРЯМОВАНО НА ФОРМУВАННЯ В УЧНІВ ЗДАТНОСТІ ВИКОРИСТОВУВАТИ ЗДОБУТІ ЗНАННЯ У  ЖИТТЄВИХ СИТУАЦІЯХ ДЛЯ ВИРІШЕННЯ РІЗНОМАНІТНИХ ПРОБЛЕМ»;
«ЗМІСТ ТА ЗАВДАННЯ ПОСІБНИКА ІДЕАЛЬНО ПІДХОДЯТЬ ДЛЯ ДОСЯГНЕННЯ ВИХОВНОЇ МЕТИ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ (ТЕКСТИ МІСТЯТЬ ЗНАЧНИЙ ВИХОВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ, СТАВЛЯТЬСЯ ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ, ЗАЧІПАЮТЬСЯ АКТУАЛЬНІ ТЕМИ, УЧНІ ЗАОХОЧУЮТЬСЯ ДО ОБМІНУ ДУМКАМИ). АВТОРИ ВИКОРИСТАЛИ МОЖЛИВОСТІ НАВЧАЛЬНОГО ЗМІСТУ ДЛЯ ПОЗИТИВНОГО ВПЛИВУ НА ФОРМУВАННЯ АКТИВНОЇ ДЕМОКРАТИЧНОЇ ПОЗИЦІЇ, ГУМАНІСТИЧНИХ ЦІННОСТЕЙ, ЖИТТЄВИХ ПРІОРИТЕТІВ, ПОЗИТИВНИХ МОРАЛЬНИХ ЯКОСТЕЙ ОСОБИСТОСТІ (ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ, ІНІЦІАТИВНОСТІ, ЦІЛЕСПРЯМОВАНОСТІ, ТОЛЕРАНТНОСТІ ТОЩО);
«УЧНІ СПРИЙМАЛИ ЦЕЙ КУРС ПОЗИТИВНО, АКТИВНО ПРАЦЮВАЛИ ПІД ЧАС ЗАНЯТЬ, ТА ВІДПРАЦЬОВУВАЛИ ОТРИМАНІ НАВИЧКИ У ЗАСТОСУВАННІ НОВИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ ВДОМА ТА ПІД ЧАС СПІЛКУВАННЯ З ДРУЗЯМИ»;

«УЧНІ АКТИВНО БРАЛИ УЧАСТЬ В ОБГОВОРЕННІ ПРОБЛЕМ, ПРАКТИЧНИХ ВПРАВАХ, САМІ ПРОПОНУВАЛИ СИТУАЦІЇ. ДЕЯКІ ТЕМИ ВИХОДИЛИ ЗА МЕЖІ КЛАСУ І ЗА ЧАСОМ, І ЗА «ГЕОГРАФІЄЮ» – І В ЦЬОМУ, Я ВВАЖАЮ, ЇХ НАЙБІЛЬША ЦІННІСТЬ. НА УРОКАХ ЛІТЕРАТУРИ, НА ПЕРЕРВАХ, У МІЖОСОБИСТІСНОМУ СПІЛКУВАННІ ПОЧАЛИ ВИКОРИСТОВУВАТИ ТЕРМІНИ З КУРСУ»;
«ПОСІБНИК ДЛЯ УЧНІВ ЗМІСТОВНИЙ, ІНФОРМАТИВНИЙ, ДОСТУПНИЙ ДО РОЗУМІННЯ, ВРАХОВУЄ ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ УЧНІВ. РОЗРОБЛЕНИЙ З ВИКОРИСТАННЯМ СУЧАСНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ, ЩО ДОЗВОЛЯЄ ЕФЕКТИВНО ТА ЗМІСТОВНО ПРОВОДИТИ ЗАНЯТТЯ. ЗМІСТ ПОСІБНИКА ПЕРЕДБАЧАЄ РІЗНІ ФОРМИ ТА МЕТОДИ РОБОТИ З УЧНЯМИ: ІНДИВІДУАЛЬНІ, ГРУПОВІ, САМОСТІЙНА РОБОТА ТА ІНШІ. НАДАНІ ДЕТАЛЬНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ВПРАВ СПРИЯЮТЬ ФОРМУВАННЮ В УЧНІВ СИСТЕМИ ЗНАНЬ, ВМІНЬ ТА НАВИЧОК».
ВІДГУКИ ДІТЕЙ: «Я ВВАЖАЮ, ЩО КУРС ПОТРІБЕН ТОМУ ЩО ВІН ЗМУШУЄ МОЗОК ПРАЦЮВАТИ»,  «КУРС ПОТРІБЕН ТОМУ ЩО ВІН ДАЄ НАВИЧКИ ДО ДОРОСЛОГО ЖИТТЯ»,- «У РАМКАХ ПРОЕКТУ “ВРАХОВУЙ РІЗНИЦЮ”, НЕЩОДАВНО  В НАШІЙ ШКОЛІ З’ЯВИВСЯ НОВИЙ І ДУЖЕ ЦІКАВИЙ КУРС “КРОКИ ДО ПОРОЗУМІННЯ”, ЯКИЙ  ДОПОМІГ НАМ НАВЧИТИСЯ МИСЛИТИ КРИТИЧНО, АНАЛІЗУВАТИ ПОДІЇ, ПОВОДИТИ СЕБЕ В КОНФЛІКТНІЙ СИТУАЦІЇ ТА АРГУМЕНТОВАНО ВИСЛОВЛЮВАТИ ВЛАСНУ ДУМКУ. МЕНІ СПОДОБАВСЯ ЦЕЙ КУРС ЗАВДЯКИ ВАЖЛИВІЙ ІНФОРМАЦІЇ, ЯКА ВИКЛАДЕНА У ПІДРУЧНИКУ ЦІЛКОМ ДОСТУПНО І ЗРОЗУМІЛО. НЕ МЕНШ ЦІКАВИМ І ПІЗНАВАЛЬНИМ БУЛО ОБГОВОРЕННЯ НАПИСАНОГО У ПОСІБНИКУ, А  ПРАКТИКА НА УРОЦІ ДАЛА ЗМОГУ КРАЩЕ ЗАСВОЇТИ НОВІ ЗНАННЯ І НАВЧИТИСЯ СЛУХАТИ І СПРИЙМАТИ ДУМКИ ІНШИХ».
ВИКОРИСТОВУВАТИ КУРС МОЖЛИВО НЕ ЛИШЕ ЯК КУРС ЗА ВИБОРОМ, А Й В ЯКОСТІ МАТЕРІАЛІВ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ КЛАСНИХ ГОДИН ПІД ЧАС ВИХОВНОЇ РОБОТИ.
17-19 ГРУДНЯ 2015 РОКУ АВТОРСЬКИМ КОЛЕКТИВОМ КУРСУ – О. ПОМЕТУН І. БАРАНОВОЮ ТА І. СУЩЕНКО, ПРОВЕДЕНИЙ ТРЕНІНГ ДЛЯ ТРЕНЕРІВ ВЧИТЕЛІВ «ЗМІСТ ТА МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ КУРСУ «КРОКИ ДО ПОРОЗУМІННЯ» У 10 (11) КЛАСАХ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ», СЕРТИФІКАТИ ТРЕНЕРІВ ОТРИМАЛИ БОГОМОЛОВА Н.М. (СПІВРОБІТНИК РЕГІОНАЛЬНОГО ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНОГО ЦЕНТРУ «ОСВІТА ТА ГРОМАДЯНСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО» КЗ «ЗОІППО» ЗОР) ТА ЗДОР О.В. (ДИРЕКТОР КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ДНІПРОРУДНЕНСЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ «ТАЛАНТ» ВАСИЛІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ).
ПРОТЯГОМ СІЧНЯ –ЛЮТОГО 2015 РОКУ РОЗПОЧНЕТЬСЯ НАВЧАННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ МЕТОДИЦІ ВИКЛАДАННЯ НОВОГО ПРЕДМЕТУ – ЗАПЛАНОВАНО ДВОДЕННІ ТРЕНІНГИ ЗА «ЗОНАЛЬНИМ» ПРИНЦИПОМ (М. ЗАПОРІЖЖЯ, М. БЕРДЯНСЬК, М.МЕЛІТОПОЛЬ, М. ДНІПРОРУДНЕ ВАСИЛІВСЬКОГО РАЙОНУ). ПІСЛЯ ЧОГО ПЕДАГОГИ МАЮТЬ ПРАВО ОФІЦІЙНО ВИКЛАДАТИ КУРС, ПРОВОДИТИ ГУРТКОВІ ТА ФАКУЛЬТАТИВНІ ЗАНЯТТЯ АБО ВИХОВНІ ЗАХОДИ У НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ. ФІНАЛЬНА ПОДІЯ – ДЕБАТНА ШКОЛА ДЛЯ КОМАНД СТАРШОКЛАСНИКІВ З П'ЯТИ ОБЛАСТЕЙ – УЧАСНИЦЬ ПРОЕКТУ.
ПОДАТИ ЗАЯВКИ ДЛЯ УЧАСТІ У ТРЕНІНГАХ МОЖНО ДО 30 ГРУДНЯ 2015 РОКУ В ЕЛЕКТРОННОМУ ВИГЛЯДІ НА АДРЕСУ MDCZP@UKR.NETЗА ФОРМОЮ:

ФОРМА ЗАЯВКИ НА УЧАСТЬ У ПРОЕКТІ «ВРАХОВУЙ РІЗНИЦЮ»

РЕГІОНАЛЬНИЙ КООРДИНАТОР У ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ  -БОГОМОЛОВА НАТАЛЯ МИКОЛАЇВНА, СПІВРОБІТНИК РЕГІОНАЛЬНОГО ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНОГО ЦЕНТРУ «ОСВІТА ТА ГРОМАДЯНСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО» КЗ «ЗОІППО» ЗОР.
ТЕЛ. 0975215046, 0664808365, 0632701779. 






Новий освітній проект
для шкільної молоді
«ВРАХОВУЙ РІЗНИЦЮ»
З 20 вересня організацією «Вчителі за демократію та партнерство» розпочато новий освітній проект для шкільної молоді - «ВРАХОВУЙ РІЗНИЦЮ» («Долаємо прірву: інструменти для об’єднання розділених громад» / "Mind the Gap: tools to bring together divided communities"). в рамках Української Ініціативи з Підвищення Впевненості (UCBI - Ukraine Confidence Building Initiative), що реалізується Кемонікс Інтернешнл Інк.
«Враховуй різницю» - це відповідь на виклики перед нашим суспільством сьогодні, в умовах конфлікту та перехідного етапу. Потреба в критичному мисленні, толерантності, терпимості, захисті від маніпуляцій та побудові діалогу в розділеній громаді.
Ключова ідея: РІЗНОМАНІТНІСТЬ —РЕСУРС ДЛЯ РОЗВИТКУ.
Цей проект сприятиме розвитку критичного мислення та запровадить сучасні інструменти комунікації, які сприяють більшій згуртованості громади шляхом надання вчителям та учням навчальних матеріалів, що стосуються конкретно конфлікту та перехідного етапу.
Навчальні матеріали міститимуть заняття, що спрямовані на таке: допомогти учням формулювати і захищати власну позицію в обговореннях та дискусіях; виявляти маніпуляцію; бути вправними у спілкуванні у громадах, що зазнали впливу конфлікту; поважати різницю у думках та поглядах; а також опанувати навички, що сприяють згуртованості родини і громади з огляду на існування різних точок зору. Увагу буде зосереджено на розвитку комунікативних та емпатичних навичок, що дозволить особі здійснювати міжкультурну взаємодію, співпрацю, виявляти розуміння «іншості» та терпимість у стосунках, мати критичне мислення щодо соціального конфлікту в Україні.
У рамках проекту створюється новий предмет для старшокласників — курс за вибором «Кроки до порозуміння». Програма та матеріали курсу можуть бути використані у різних формах - курс за вибором, факультативні чи гурткові заняття, виховні години, окремі теми у викладанні інших предметів.
Навчальні матеріали курсу міститимуть заняття, що дадуть учням та учителям сучасні інструменти комунікації; допоможуть формулювати і захищати власну позицію в обговореннях та дискусіях; виявляти маніпуляцію; бути вправними у спілкуванні у громадах, що зазнали впливу конфлікту; поважати різницю у думках та поглядах; а також опанувати навички, що сприяють згуртованості родини і громади з огляду на існування різних точок зору.
Науковий керівник проекту О.І. Пометун, член-кореспондент НАПН України, доктор пед. наук, проф.



КАЛЕНДАР НАЙБЛИЖЧИХ ПОДІЙ

Авторський колектив проекту завершує роботу над навчальними матеріалами, далі - процедура отримання грифу від Міносвіти. Наприкінці осені 2015 у чотирьох школах з кожної із п'яти областей відбудеться апробація курсу. Після Нового року розпочнеться масове навчання учителів методики викладання нового предмету - заплановано дводенні тренінги для близько 100 учителів із кожної області. Після чого курс офіційно викладатимуть у школах. Фінальна подія — всеукраїнський навчальний дебатний турнір серед команд старшокласників з п'яти областей-учасниць проекту!

ЗАПРОШУЄМО ШКОЛИ ДОЛУЧИТИСЯ ДО ПРОЕКТУ

Щоб долучитися до проекту, школам потрібно надати заявку на участь у проекті та зв'язатися з регіональним координатором у Запорізькій області Богомоловою Наталєю Миколаївною, співробітником Регіонального інформаційно-аналітичного центру «Освіта та громадянське суспільство» КЗ «ЗОІППО» ЗОР. Заявку надіслати на e-mail: mdczp@ukr.net (тел. 0975215046, 0664808365,0632701779).


ФОРМА ЗАЯВКИ НА УЧАСТЬ У ПРОЕКТІ «ВРАХОВУЙ РІЗНИЦЮ»
Повна назва закладу
ПІБ, посада керівника закладу
Контакти
(поштова адреса, телефон, e-mail закладу)
ПІБ, посада відповідальної особи
Контакти відповідальної особи (телефон, e-mail)























Більш дізнатися про проект та зареєструватися можна за наступними посиланнями:


Педрада http://goo.gl/YTLoUm.

Реєстрація шкіл також проходить онлайн за посиланням — https://goo.gl/4RqlZk.

сторінка у фейсбуці — на ній є вся інформація і можна реєструватися безпосередньо там.



Комментариев нет:

Отправить комментарий

После текста обсуждения выбирайте подпись Анонимный