Важливість
громадянської освіти в Україні зумовлена новими соціально-політичними реаліями
українського суспільства, пошуком спільних для громадян демократичних цінностей
і національних ідеалів, участю країни в загальносвітових політичних,
економічних і соціокультурних процесах. Це потребує освіти для демократичного
громадянства через якісне формування громадянської ідентичності, здатності й
готовності молодої людини до усвідомленого вибору шляхом критичного аналізу
різних можливостей та варіантів, активної участі в суспільних процесах,
установлення конструктивних відносин на засадах соціального партнерства.
Метою сучасної освіти є виховання
відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та
спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству (Закон України «Про освіту» від 05.09. 2017 року №2145-VIII).
Концепція реалізації державної
політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська
школа» передбачає докорінну й системну реформу середньої освіти, засновану на
інноваційній педагогіці. Одним з важливих напрямів цієї реформи має стати
формування в учнів загальноосвітньої школи
наскрізних умінь інтерактивної комунікації, партнерства і критичного мислення
шляхом впровадження у навчальний процес спеціальних методів й технологій. Для
досягнення зазначеної мети необхідно забезпечити відповідну спеціальну
підготовку педагогічних працівників та
стимулювання їх до особистого й професійного зростання.
Експерти Освітньої платформи «Критичне мислення» розробили інноваційні
методичні посібники для учителів початкової та основної школи із запровадження
інтерактивного навчання, педагогіки партнерства і розвитку критичного мислення
в учнів, а також тренінгові модулі професійного розвитку вчителів з опанування
відповідних методик. На тренінгах педагоги можуть познайомитися з
особливостями навчання учнів різного віку критичного мислення, опрацювати
структуру і методику уроку з розвитку критичного мислення, типи, види й
методику застосування запитань як інструмента розвитку критичного мислення,
методи критичного опрацювання інформації навчальних текстів, опанувати уміння і
навички вибору й застосування інтерактивних методів навчання, а також
попрактикуватись в організації інтерактивного навчання у вивченні різних
предметів як основи педагогіки партнерства.
Навчання на тренінгу для тренерів «Психолого-дидатктичні особливості проведення
навчальних тренінгів для різних категорій працівників освіти» 16-18 серпня 2018 року, який проводився у м. Києві, пройшла
методист
регіонального науково-методичного центру «Освіта та громадянське суспільство» Богомолова Н. М.
Навчання проводила Керівник освітньої платформи «Критичне мислення», Член-кореспондент
НАПН України, доктор
пед. наук, професор О.І.Пометун.
Комментариев нет:
Отправить комментарий
После текста обсуждения выбирайте подпись Анонимный