четверг, 13 июня 2019 г.

Впроваджуємо громадянську освіту



Одним із важливих завдань громадянської освіти є забезпечення молоді практичними вміннями та навичками, а саме: формування критичної свідомості; прийняття свідомого рішення; здійснення вільного вибору; розуміння норм і правил поведінки в суспільстві та поваги до них; знання законів, основних прав людини; спільної праці на благо суспільства; формування особистої відповідальності та громадянського обов'язку; взаєморозуміння та взаємоповага до кожного індивідума, етнічної групи,
До педагогів висуваються певні вимоги, а саме: знання - громадянської термінології, суспільних норм і принципів;  загальні знання про суспільство, природу і структуру політичної влади; - устрою держави, форм і способів участі громадян у суспільних процесах і рішенні питань громадянського характеру; - конституційних прав та обов’язків громадян; - методики та сучасних інноваційних технологій громадянського виховання школярів.
Сьогодні для кожного вчителя дуже важливо вміти давати критичну оцінку тій інформації, яка ним сприймається. Отже, вчителю вкрай важливо мати розвинене критичне мислення. На його основі у педагога формується здатність правильно оперувати громадянськими категоріями, і за їх допомогою будувати свою діяльність.
4-6 червня педагогічні працівники Дніпровського району м. Запоріжжя та 10-12 червня педагоги м. Бердянськ пройшли навчання на тренінгу «Зміст та методика курсу «Громадянська освіта» (старша школа, 10 кл.).
Навчання громадянській освіті спрямоване на формування й розвиток таких умінь старшої школи як:
-  критично мислити, визначати проблему та бачити шляхи її розв'язання;
-         аналізувати різні джерела інформації та аргументовувати власну думку;
-  вести конструктивний діалог, співпрацювати з іншими, знаходити компроміс, поважати думку інших, проявляти толерантність, емпатію;
-  реалізовувати свої права та захищати їх, допомагати іншим людям у захисті їхніх прав.
Завданням тренінгу є надання можливості для освоєння вчителями методики курсу, що є інноваційною, і підготовка їх до викладання курсу. На тренінгу вчителі ознайомились зі змістом і логікою побудови як всього курсу, так і окремих уроків, опанували конкретні методи і прийоми інтерактивного навчання щодо  визначених завдань курсу для забезпечення цілеспрямованої підготовки старшокласників до функціонування у системі суспільних відносин поліваріантного світу, глобалізації, соціальної взаємодії та активної відповідальної участі в суспільній діяльності, а саме:
-                     формування вільної особистості, яка визнає загальнолюдські та національні цінності й керується морально-етичними критеріями та почуттям відповідальності у власній поведінці;
-                     виховання поваги до людської гідності й дотримання прав людини, демократичних цінностей, верховенства права, справедливості, неупередженості, рівності;
-                     формування громадянської компетентності учнівської молоді, що забезпечує її активну громадянську позицію, здатність відповідально реалізовувати свої права та обов’язки в конкретній ситуації, налагоджувати соціальне партнерство у розв’язанні суспільних проблем;
-                     виховання громадянської свідомості особистості, орієнтованої на демократичні пріоритети й злагоду в суспільстві, почуття приналежності до свого народу, спільних історичних, політичних і культурних цінностей своєї держави;
-                     виховання толерантності, інклюзії та поваги до культурного різноманіття, різних поглядів, релігій, звичаїв і культур, уміння знаходити порозуміння з іншими людьми задля досягнення суспільно значущих цілей;
-                     розвитку політичної, правової, економічної, соціальної, культурної, медійної грамотності школярів, гнучкості й адаптивності, комунікабельності, готовності до співробітництва, здатності розв'язувати конфлікти й запобігати дискримінації.



Комментариев нет:

Отправить комментарий

После текста обсуждения выбирайте подпись Анонимный