27 – 28 квітня 2017 року педагоги Запорізької області пройшли навчання на тренінгу «Зміст та методика курсу «Кроки до порозуміння»».
В умовах військово-політичного конфлікту на Донбасі
і вкрай складної соціокультурної ситуації та інформаційної війни у районах, що
межують із зоною конфлікту, постала необхідність навчати учнів сучасних
інструментів критичного мислення і комунікації, які б допомогли їм ефективно
працювати з інформацією й сприяли толерантності, взаєморозумінню і
згуртованості громад і громадян.
Пропонований курс за вибором має на меті створення
умов для формування в учнів ціннісних орієнтацій, умінь, навичок і моделей
поведінки, орієнтованих на подолання наслідків соціального конфлікту і
роз’єднаності українського суспільства, готовності громадян співпрацювати на
користь держави Україна.
розвинути в учнів позитивне ставлення і мотивацію до
застосування моделей поведінки, орієнтованих на толерантність, моральні
цінності українського суспільства і демократії, готовність до ефективного
спілкування у повсякденному житті;
формувати в учнів досвід толерантних взаємин з
однолітками, батьками, вчителями, знайомими і незнайомими людьми, свідомого
вибору відповідних моделей поведінки, продуктивної співпраці у групі та
колективі;
розвинути в учнів уміння застосовувати моделі
неконфліктної поведінки, визначати власну позицію, оцінювати власну поведінку
та поведінку інших з позиції вимог міжкультурного спілкування, поваги до
різноманітності у думках і поглядах, опанувати навички, що сприяють
згуртованості родини і громади з огляду на існування різних точок зору;
формувати в учнів уміння виявляти інформаційні та
комунікативні маніпуляції, відбирати і використовувати достовірну інформацію з
різних джерел, насамперед із ЗМІ, мати критичне мислення щодо соціального
конфлікту в Україні, а також представляти обґрунтовані та структуровані погляди
під час дискусії і розгляду контроверсійних, суперечливих тем.
Для формування орієнтовної основи того або іншого
способу розумової або навчальної діяльності учнів у навчальному посібнику з
курсу використовуються спеціальні тексти, в яких інтегровані елементи
теоретичних знань з формальної логіки, філософії, теорії пізнання, риторики,
психології і ін., опис способів мисленнєвої діяльності за технологією
критичного мислення.
Операції, способи діяльності та окремі прийоми
відпрацьовуються за допомогою описів життєвих ситуацій, спеціально відібраних
текстів з різних галузей знань, що містять інформацію, цікаву і корисну для
розширення кругозору і підвищення рівня загальної культури учнів, а також таку,
що здійснює на старшокласників виховний
вплив.
Комментариев нет:
Отправить комментарий
После текста обсуждения выбирайте подпись Анонимный