20-22 листопада 2018
року у м. Києві за підтримки Ради Європи в рамках проекту «Демократична школа»
проводився тренінг «Розвиваємо та оцінюємо громадянську компетентність у новій
українській школі: Рамка компетентностей для культури демократії».
Мета тренінгу
– поглибити розуміння громадянської компетентності та надати практичний
інструментарій для її розвитку та оцінювання.
Учасниками
тренінгу стали представники 38 міст України – науково-педагогічні працівники та методисти інститутів післядипломної освіти,
педагогічні працівники освітніх закладів, партнери програми «Демократична
школа». Запорізьку область представляла методист Регіонального
науково-методичного центру «Освіта та громадянське суспільство» Запорізького
обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Макаренко Т.М.
Тренери –
Паскаль Момпуа-Гайяр, експертка Ради Європи (від Франції), співавторка Рамки
компетентностей для культури демократії
(Європейський центр ім.Вергеланда, Норвегія); Христина Чушак, координаторка
програми «Демократична школа», Андрій Донець, координатор програми
«Демократична школа».
Упродовж 2-х
днів учасники тренінгу, виконуючи цікаві вправи, відпрацьовували складові
моделі громадянської компетентності. Модель складається з 20 компетентностей,
які, в свою чергу, поділяються на чотири категорії: цінності, ставлення.
вміння, знання та критичне розуміння.
Участь у
роботі тренінгу завершилась «круглим столом» у Міністерстві освіти і науки
України, який відкрила промовою на тему «Громадянська компетентність у новій українській
школі» міністр освіти і науки України Лілія Гриневич. У своїй промові вона
наголосила, що важливою складовою освітньої реформи є переорієнтація освітньої
системи зі «школи знань» на «школу компетентностей» і пріоритет тут надається
громадянській компетентності, яка є наскрізною, проходить через усі предмети.
В роботі
«круглого столу» взяв участь надзвичайний і повноважний посол Королівства
Норвегія в Україні Уле Т. Горперстад, який охарактеризував програми підтримки
освітніх реформ, в тому числі і в Україні, що фінансуються урядом його країни.
Ларс
Гудмунсон, заступник виконавчого директора Європейського центру ім..Вергеланда,
(Норвегія), презентував нову кампанію «Розмовляємо вільно, навчаємося –
безпечно», яка стартувала в Україні з листопада поточного року і розрахована на
період 2018-2022рр. Мета цієї кампанії – посилення громадянської освіти,
відданість демократичним принципам та цінностям, розбудова суспільства на
демократичних засадах.
В розділі
«Добрі практики: приклади практичного застосування Рамки КДК» виступила Мирослава Товкало, заступник
директора з науково-педагогічної роботи Львівського обласного інституту
післядипломної педагогічної освіти, яка поінформувала про здійснення моніторингу
впровадження громадянської компетентності в освітніх закладах.
Наталя
Кідалова, вчитель Мелітопольської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 23
Мелітопольської міської ради Запорізької області поділилася досвідом
впровадження Рамки компетентностей для культури демократії в освітньому закладі
за 5 сферами. Саме досвід Мелітопольської
спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 23 викликав живий інтерес учасників
круглого столу.
Учасники тренінгу отримали Сертифікати
«Розвиваємо та оцінюємо наскрізну громадянську компетентність: Рамка
компетентностей для культури демократії».
До видання
підготовлена трьохтомна «Довідкова система: компетентності для культури
демократії»
Комментариев нет:
Отправить комментарий
После текста обсуждения выбирайте подпись Анонимный