среда, 28 ноября 2018 г.

Тренінг «Розвиваємо та оцінюємо громадянську компетентність у новій українській школі: Рамка компете6нтностей для культури демократії».


20-22 листопада 2018 року у м. Києві за підтримки Ради Європи в рамках проекту «Демократична школа» проводився тренінг «Розвиваємо та оцінюємо громадянську компетентність у новій українській школі: Рамка компетентностей для культури  демократії».
Мета тренінгу – поглибити розуміння громадянської компетентності та надати практичний інструментарій для її розвитку та оцінювання.
Учасниками тренінгу стали представники 38 міст України – науково-педагогічні працівники  та методисти інститутів післядипломної освіти, педагогічні працівники освітніх закладів, партнери програми «Демократична школа». Запорізьку область представляла методист Регіонального науково-методичного центру «Освіта та громадянське суспільство» Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Макаренко Т.М.
Тренери – Паскаль Момпуа-Гайяр, експертка Ради Європи (від Франції), співавторка Рамки компетентностей для культури  демократії (Європейський центр ім.Вергеланда, Норвегія); Христина Чушак, координаторка програми «Демократична школа», Андрій Донець, координатор програми «Демократична школа».
Упродовж 2-х днів учасники тренінгу, виконуючи цікаві вправи, відпрацьовували складові моделі громадянської компетентності. Модель складається з 20 компетентностей, які, в свою чергу, поділяються на чотири категорії: цінності, ставлення. вміння, знання та критичне розуміння.
Участь у роботі тренінгу завершилась «круглим столом» у Міністерстві освіти і науки України, який відкрила промовою на тему «Громадянська компетентність у новій українській школі» міністр освіти і науки України Лілія Гриневич. У своїй промові вона наголосила, що важливою складовою освітньої реформи є переорієнтація освітньої системи зі «школи знань» на «школу компетентностей» і пріоритет тут надається громадянській компетентності, яка є наскрізною, проходить через усі предмети.
В роботі «круглого столу» взяв участь надзвичайний і повноважний посол Королівства Норвегія в Україні Уле Т. Горперстад, який охарактеризував програми підтримки освітніх реформ, в тому числі і в Україні, що фінансуються урядом його країни.
Ларс Гудмунсон, заступник виконавчого директора Європейського центру ім..Вергеланда, (Норвегія), презентував нову кампанію «Розмовляємо вільно, навчаємося – безпечно», яка стартувала в Україні з листопада поточного року і розрахована на період 2018-2022рр. Мета цієї кампанії – посилення громадянської освіти, відданість демократичним принципам та цінностям, розбудова суспільства на демократичних засадах.
В розділі «Добрі практики: приклади практичного застосування Рамки КДК»  виступила Мирослава Товкало, заступник директора з науково-педагогічної роботи Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, яка поінформувала про здійснення моніторингу впровадження громадянської компетентності в освітніх закладах.
Наталя Кідалова, вчитель Мелітопольської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 23 Мелітопольської міської ради Запорізької області поділилася досвідом впровадження Рамки компетентностей для культури демократії в освітньому закладі за 5 сферами. Саме досвід  Мелітопольської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 23 викликав живий інтерес учасників круглого столу.
 Учасники тренінгу отримали Сертифікати «Розвиваємо та оцінюємо наскрізну громадянську компетентність: Рамка компетентностей для культури демократії».

До видання підготовлена трьохтомна «Довідкова система: компетентності для культури демократії»





Комментариев нет:

Отправить комментарий

После текста обсуждения выбирайте подпись Анонимный