вторник, 23 февраля 2016 г.

Інноваційні  форми науково-методичної роботи  як умова забезпечення зростання педагогічної майстерності  вчителів


19 лютого  на базі КЗ «ДСШ «Талант» ВРРЗО відбувся районний семінар заступників директорів з навчально-виховної роботи  «Інноваційні  форми науково-методичної роботи  як умова забезпечення зростання педагогічної майстерності  вчителів». Вже сама тема передбачала і нетрадиційну зустріч. Господарі семінару запросили колег до інтелектуальної  кав’ярні  «Альтернатива». У невимушеній  атмосфері,  під  горнятко кави  та   за допомогою  інтеракцій    були розкриті  важливі питання впровадження інновацій у освітній процес на сучасному етапі.
Програма семінару передбачала теоретичну та практичну частину:
Експериментальна  діяльність як умова зростання фахової майстерності вчителя.
Інноваційні форми методичної роботи – крок до поліпшення якості освіти.
Модернізація системи методичної роботи та роль методичної служби у впровадженні інноваційних технологій. 
Моніторинг як сучасний засіб управління якістю освіти  у навчальному закладі.
Впровадження інноваційної технології «Школа розумного руху» під час викладання фізичної культури (в рамках реалізації експериментальної теми школи «Моніторинг здоров’язбережувального освітнього простору та особистісного розвитку учня початкової школи»)
Електронне портфоліо як показник рівня роботи та формування особистісно-професійного іміджу педагога.
Групова робота: Матриця екранування як надійний засіб внутрішньої оцінки нової ідеї та вирішення конкретної проблеми
Стендові заняття з використанням інтерактивних методів навчання:
Елемент гри як засіб формулювання теми уроку.
Метод Блума як засіб розвитку критичного мислення.
Метод «Акваріум» як ефективний засіб освоєння матеріалу
Метод «Карусель» як засіб виявлення рівня засвоєння знань
Під час семінару були представлені   інновації у системі освіти як: Еdcamp, PISA, STEM-програми, Наукові Пікніки, веб-курси, онлайн-курси; інноваційні технології аналізу (моніторинг, ранжування, кваліметрична модель, векторний аналіз, квадрант-аналіз та інноваційні технології та форми навчання Learning ).
Традиційні та  інноваційні форми, методи, технології  методичної роботи були представлені за допомогою «Хмари слів». Важливе питання «Шляхи  підвищення професійної майстерності вчителя»  було вирішено за допомогою  Матриці екранування. І як  з’ясувалося, найбільш оптимальний  і ефективний шлях – це самоосвіта вчителя. Стендові уроки дозволили за невеликий обсяг часу ознайомити присутніх з найбільш ефективними інтерактивними методами навчання.
Презентуючи впровадження інноваційної технології «Школа розумного руху», з учасниками семінару були проведені  елементи  тренінгу «Метод вертушки», «Паперова рухавка». 
Також учасникам семінару методист Регіонального інформаційно-аналітичного центру «Освіта та громадянське суспільство» Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Богомолова Н. М., презентувала освітній проект для шкільної молоді - «ВРАХОВУЙ РІЗНИЦЮ» («Долаємо прірву: інструменти для об’єднання розділених громад»). Цей проект сприяе розвитку критичного мислення та запроваджує сучасні інструменти комунікації, які сприяють більшій згуртованості громади шляхом надання вчителям та учням навчальних матеріалів, що стосуються конкретно конфлікту та перехідного етапу.
Навчальні матеріали містять заняття, які спрямовані допомогти учням формулювати і захищати власну позицію в обговореннях та дискусіях; виявляти маніпуляцію; бути вправними у спілкуванні у громадах, що зазнали впливу конфлікту; поважати різницю у думках та поглядах; а також опанувати навички, що сприяють згуртованості родини і громади з огляду на існування різних точок зору. У рамках проекту створено новий предмет для старшокласників — курс за вибором «Кроки до порозуміння».
За сприяння Координаційної ради молодих юристів при Головному територіальному управлінні юстиції у Запорізькій області та за безпосередньої участі Запорізької громадської організації «Центр розвитку кар’єри «Професіонали» учасники семінару мали змогу ознайомитись із інтерактивними формами правоосвітньої діяльності - «Маршрут Безпеки», який поєднує низку комунікаційних та тренінгових напрацювань з інтерактивними іграми в рамках мобільного заходу (пересувна виставка освітніх стендів-станцій). «Маршрут Безпеки» - це навчальний інструмент для підвищення обізнаності через особисте залучення до спільної діяльності.
Для реалізації мети пропагування та навчання молоді правилам поведінки, яка допоможе їм уникнути ризику стати жертвою торгівлі людьми, потрібен вельми ефективний сучасний освітній метод. Цей метод повинен не тільки інформувати про існуючі правила безпеки в різних життєвих моментах, але й навчити самостійно обирати усвідомлені моделі безпечної поведінки.

Ключовими завданнями маршруту є:
розширення, структурування та закріплення різними цільовими групами знань, що стосуються торгівлі людьми;
розвиток власних поведінкових стратегій в ризикованих ситуаціях, де є вірогідність стати жертвою торгівців людьми;
сприяння розвитку навичок у молоді щодо прийняття самостійних рішень.
подолання упереджень/табу/комплексів/стигм, розвиток толерантності і солідарності з жертвами торгівлі людьми.

Цей проект не тільки відповідає пізнавальним потребам учасників, але й звертається до їхніх емоцій, що збільшує імовірність зміни поведінки учасників освітнього маршруту на більш безпечну. Освітня виставка «Знайди свій безпечний маршрут» також сприяє бажанню спілкуватися та ділитися з іншими знаннями й думками з приводу питань оцінки ризиків життєвих ситуацій і пов’язаних з ними цінностями та ставленням. Завдяки дискусіям у групі однолітків учасники розвивають здатність мислити критично та незалежно. Вони вчаться пов’язувати свої особисті поведінкові ризики із можливими наслідками та починають розробляти особисті профілактичні стратегії.


Комментариев нет:

Отправить комментарий

После текста обсуждения выбирайте подпись Анонимный